ÚvodČlánkyNejen designová kabelka či boty. Novým módním trendem je lahev na vodu

Nejen designová kabelka či boty. Novým módním trendem je lahev na vodu

Pomocí kabelek, bot či šperků dávají lidé najevo svůj sociální status už dlouhá léta. K osvědčené trojici přibyl nedávno jeden zbrusu nový: lahev na vodu. Zdánlivě obyčejná věc v lidech vzbuzuje hotovou nákupní horečku. Jsou schopni se o lahve poprat i krást je po desítkách.

Není Stanley Cup jako Stanley Cup. Až donedávna si pod tímto názvem většina lidí představila trofej udělovanou nejlepšímu hokejovém týmu v NHL. Mladá generace si představí něco dočista jiného – barevnou, znovupoužitelnou lahev na vodu. Mnozí po ní touží stejně, ne–li více než průměrný hokejista po Stanleyově poháru.

Zejména v USA utrácejí mladí lidé horentní sumy a stojí v nekonečných frontách, jen aby získali novou termosku v limitované barvě. Se svými úlovky točí videa a ty dávají na odiv na Instagramu a TikToku. Stanley je takřka neustále vyprodaný a po doskladnění mizí v rámci hodin, v případě limitovaných edic dokonce minut.

A to i přesto, že rozhodně nejde o levný špás. U nás se prodává o něco dráž, cena se obvykle pohybuje okolo 1 200 Kč.

Vlajkovým produktem je v současnosti termoska Quencher Tumbler, která má zabudované brčko a ucho. Když ji firma v roce 2016 poprvé představila, prodeje byly mizivé, a na nějakou dobu se dokonce přestala prodávat. Pak však výrobce oslovily tři kamarádky z Utahu, které si láhev stihly zamilovat, s tím, že jí na svém blogu The Buy Guy udělají reklamu.

Výrobek se díky  jejich zásahu takřka přes noc stal hitem. Blogerkám stačilo představit láhev, která se do té doby prodávala jako kempingové vybavení, tomu správnému publiku: módy milovným ženám.

Stačí si vybrat

To vše se stalo v roce 2020. Od té doby sláva termosky stále roste a od roku 2019 se zvýšily příjmy firmy víc než desetkrát. Vděčí za to pozornosti, které se jejímu nejslavnějšímu výrobku dostalo na Instagramu a TikToku. Na začátku letošního roku nejspíš dosáhla svého vrcholu a připomíná spíš davovou psychózu.

Rozvášnění zákazníci se o lahve často perou, přeskakují pulty, stojí nekonečné fronty a klidně kempují celou noc na parkovišti, jen aby na ně vyšla řada, když se mají lahve naskladňovat. Všechny tyto projevy nabírají na intenzitě, když vyjde limitovaná edice v nějaké nezvyklé barvě.